خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/09 - 17:56
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
فرشادان در دیدار با نائب رئیس مجلس سنای لهستان:

پارلمان‌ها حلقه واسطه همکاری در مسیر توسعه و گسترش روابط ایران و لهستان هستند

رئیس گروه دوستی ایران- لهستان، مسیر توسعه و گسترش روابط ایران و لهستان را مهیا دانست و گفت: پارلمان ها حلقه واسطه همکاری مقامات دو کشور هستند و تحرکات آنها به تقویت مناسبات دو کشور می انجامد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان در ادامه دیدار خود عصر روز چهارشنبه (6 تیرماه) با نائب رئیس مجلس سنای لهستان دیدار و گفتگو کرد.



سید مهدی فرشادان ضمن تشکر از دیدار با نائب رئیس سنای لهستان و با بیان پیشینه مثبت و مناسبات تاریخی دو کشور گفت:‌ «جمهوری اسلامی ایران و لهستان از روابط سیاسی و تاریخی بسیار مناسبی برخوردارند و از همکاری ها با نمایندگان پارلمان لهستان برای تحکیم روابط استقبال می کند».



وی افزود: «روابط حسنه بین دو کشور به نفع مردم هر دو کشور است سفرهای مقامات و گروه های دوستی پارلمانی بین دو کشور نیز می تواند در نزدیکی این دو کشور تاثیر بگذارد و تقویت روابط پارلمانی منجر به تحکیم مناسبات دو کشور می شود».



فرشادان مسیر توسعه و گسترش روابط ایران و لهستان مهیا دانست و با اظهار امیدواری گفت: پارلمان ها حلقه واسطه همکاری مقامات دو کشور هستند و تحرکات آنها  به تقویت مناسبات دو کشور می انحامد.



نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان موانع بانکی و همکاری برای تسهیل این امور افزود: تسهیل مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین با گذر از موانع بانکی انجام پذیر است و ضرورت دارد تا  گفتگوها و همکاری های مقامات دو کشور لهستان تقویت شود.



فرشادان خاطر نشان کرد: «تحکیم مناسبات جمهوری اسلامی ایران ایران و لهستان در سایه شناخت دو ملت از یکدیگر است و ضرورت دارد با ایجاد فضای تعامل و سرمایه‌گذاری در حوزه های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی به ارتقاء مستقیم سطح همکاری های فیمابین توجه شود و جمهوری اسلامی ایران، علاقمند به همکاری های میان استانهای دو کشور در زمینه های همچون خواهرخواندگی است و از آن استقبال می کند».



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان،  ابراز داشت: تسهیل روابط تجاری و اقتصادی، برداشته شدن موانع بانکی و توسعه مناسبات دوستانه در زمینه پارلمانی از دیگر اهداف این سفر است.



وی با بیان ظرفیت ها و توانمندی در زمینه های تجاری و اقتصادی تاکید داست: ضرورت دارد به طور شایسته‌ای از ظرفیت های موجود در  بازار  دو کشور بهره برداری شود که با توجه و توانمندی ایران و لهستان از سرمایه گذاری شرکت های لهستانی در ایران استقبال می شود».



 رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان گسترش مناسبات علمی دو کشور را افق جدید در تعاملات دو کشور دانست و اظهار کرد :  «جمهوری اسلامی ایران علاقمند به  توسعه روابط فرهنگی و علمی با این کشور است و دانشگاه های ایران مایل به تبادل و تعامل علمی و دانشگاهی با لهستان هستند و با توجه به اهمیت و توان علمی دو کشور امیدواریم این همکاری به ویژه در رشته های پزشکی و علوم آزمایشگاهی تسریع شود».



میخائیل سورنسکی نایب رئیس مجلس سنای لهستان با  ابراز خرسندی از سفر هیات ایرانی به لهستان گفت: سنای لهستان ارتقاء روابط با جمهوری اسلامی ایران را با اهمیت می داند و هموار نمودن زمینه های تجاری و اقتصادی بین دو کشور  ضرورت دارد.



نائب رئیس مجلس سنای لهستان توانمندی ایران و ظرفیت مناسب لهستان، گسترش و توسعه مناسبات پارلمانی،اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد با تسهیل موانع بانکی قدم های مهمی برای گسترش در حوزه های اقتصادی و تجاری برداشته شود.



سورنسکی مردم ایران را مهمان نواز و تمدن ایران را فرهنگ ساز  دانست و گفت:  «مردم لهستان شیفته فرهنگ و تمدن ایران هستند، در چنین فضایی تعامل فرهنگی و توسعه گردشگری و تجارت بین لهستان و ایران مکمل تسریع مناسبات دو کشور خواهد بود». وی  سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی به لهستان را نقطه عطف تقویت و گسترش همکاری های دو کشور دانست.



نائب رئیس سنای لهستان اظهار امیدواری کرد که دو کشور جمهوری اسلامی ایران و لهستان با درک شرایط به همکاری ها و روابط خود ادامه دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 251468
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار